2013-01-25

Jahopp, var ska jag börja? Nu va det nästan 1 månad sen jag skrev något i bloggen. Jag har bara inte haft lust att släppa av mig allt jag har i hjärnan till text. Den senaste tiden har allt varit upp och ner. Överaskningarna har varit på besök hos mig. Endel har man kunnat handskas med, medans några var bara att låta tiden sköta. TIDEN, ja den jäveln som man knappt hade råd med försvann rätt snabbt.
Jag har hittills klarat alla studier och prov som jag haft varje vecka. Är faktiskt rätt stolt över mig själv och är rätt chockad själv att jag lyckats tvinga på mig den disciplinen som jag haft de senaste veckorna. Jag har tagit studierna på allvar och verkligen kämpat igenom varje moment vecka för vecka. Av all teori jag nu läst, känner jag mig redo att börja flyga på riktigt.
Jag har även lyckats sköta träningen rätt bra de senaste veckorna. Har varit träning varje dag med en dags vila. Nyårslöftet har jag lyckats hålla ännu och jag mår mycket bättre efter varje träning. Får hoppas jag håller den disciplinen framöver.
 
Lägenhet i Californien är fixat [Check], glasögon köpta [Check], CSN vart beviljat till slut [Check], alla försäkingar fixat [Check], alla prov avklarade [Check], ansökan om elevtillstånd för USA och Sverige fixat [Check], väskan packat [Check]... Allt är klart förutom det förbannade visumet!!!
Jag har t.o.m ställt av min bil, sagt upp medlemskapet till gymmet, förlängt hyreskontraktet på lägenheten, frysit mobilabonnemanget, växlat pengar och får ändå inte åka ännu för EN jävla grej! 
Plugget i USA började den 14 januari och jag har meddelat att jag ev. kommer några dagar sent. Det var lugnt då första veckan skulle vara lite introduktion och rundvandring i Californinen. Så man skulle inte missa något viktigt och det var möjligt att kunna göra det senare när jag anländer. Nu har det snart gått mer än 2 veckor och jag fortfarande inte fått tillbaka mitt pass med visum. Jag har bombmailat och ringt ambassaden men får samma svar varje gång om att de håller på med ärendet fortfarande och kan inte ge mig något datum när det kan bli klart. Snacka om ingen medkänsla hos de jävlarna. Helt iskallt skriver de att jag kan följa statuset på ärendet på deras hemsida och där står det bara "Processing".
Att få vänta på något man måste ha snarast och som dröjer är det värsta som finns. Skolan har varit på mig hela tiden då de måste veta om jag hinner till USA i tid. Det är rena psykiska tortyret att inte kunna göra något än att vänta.
Men nu orkar jag inte mer och känner att det kommer bli stressigt ändå om jag åker idag då jag missat endel. Skolan har en till kursstart i mars och jag känner att det är nog bäst att skjuta upp på det tills dess. Det är inte så långt kvar dit ändå, 1,5 månad så det är inte hela världen och förhoppningsvis hinner jag få klart allt tills dess.
Under tiden får jag väll utnyttja tiden på bästa sätt och passa på jobba och spara pengarna till resan då det kommer behövas endel.
Ibland går inte planerna som man alltid vill tyvärr. Men det kanske är meningen. Det kanske är lika bra att inte få det så enkelt som jag vill. Då kanske jag skulle kämpa mindre inför nästa mål och tro att allt ska vara så självklart i det här livet. "The world ain't all sunshine and rainbows..." Bara kämpa vidare och se det som är i vägen som något positivt.
Sådär, då fick jag nog med det mesta och hur läget ser ut just nu.


Kommentarer
Ullis

Men då ser vi fram emot att träffa dig lite till på jobbet!! :D

Svar: Hehe ja det blir en kort come back =). Kommer få köra 74:an när den är ledig samt järfällahus områdesbevakningen lite då o då. Så man har lite flyt iallafall, orkar inte pärma något =P.
Mahdi

2013-01-27 @ 01:10:26
URL: http://ullisweb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0