2013-03-11

Jag har blivit en dag människa på riktigt! Jag älskar sova länge och ibland så passar jag på att sova bort halva dagen bara för att det är så skönt och att att jag helt enkelt kan göra det.
Solen sken och det vart varmt i rummet så det var ingen ide att kämpa till sig mer sömn. Drog upp persiennerna och bara låg där och njöt av solen. Det är inte ofta det är sådant klart väder ute, så man måste passa på ;-).
 
Mitt gymkort gick ut i fredags och jag var tvungen att fixa ett nytt medlemskap för en månad. De har 2 månaders uppsägningstid på Fitness 24/7 så jag var tvungen att registrera ett nytt och säga upp det samtídigt. Men den här gången valde jag "Dag" medlemskapet för 99 kr/mån som gäller mellan 06:00-16:00 och endast vardagar. Jag gymmar ändå på dagarna och har vilodag på helgerna så det är onödigt att betala för dygnet runt medlemskapet.
Många jobbar den tiden också så det brukar vara lugnare på gymmet och man slipper dela på maskiner.
Lyckades klämma in ett axel och magpass idag innan jag skulle iväg och träffa en vän som jag lovat att ses.
Blev lite shopping och visade ett ställe där jag brukade tvätta min bil. Det heter autoclean och ligger i Jakobsberg. Man lämnar bilen hos de, sätter sig ner och tar en kopp kaffe och VIPS så är bilen klar. Den bilen behövde VERKLIGEN tvättas, speciellt på insidan då det är hund bil.
De tvättar bilen för hand både in och utvändigt och de gör det verkligen bra för bara 250 kr. Tycker det är så kul att titta på hur de gör det. Det är typ 5-6 personer som är uppdelade i olika zoner, där ena kör högtryckstvätt, den andra rengör mattorna, den tredje putsar med svamp, den fjärde torkar bilen, den femte dammsuger och den sjätte putsar inne i bilen. Det är typ som pimp my ride fast bara rengöring =P. Bilen blir splitter ny på 15-20 minuter och sen känslan att få sitta och köra den... Man blir verkligen kär i sin bil <3.
 
Sen vart det hem och käka. Morsan hade lagat det oslagbara saffranriset med kyckling. MUMS! Körde igång en film samtidigt (Upside down). Det var en bra grym film och jag var imponerad på handlingen. Gillar filmer som har lite vetenskap i sig =P.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0