2013-03-14

Jag mår skit psykiskt och känner inte för att vakna idag. Ligger fortfarande i sängen och alla tankar bara snurrar runt i huvudet. Känner att jag inte kommer fram till något hur jag än försöker komma till en lösning på problemen och det gör mig bara ännu mer irriterad.
Problemet med mig är att jag är för snäll och bryr mig så mycket om andra. Till slut märker jag hur nere jag är och helt plötsligt är det jag som har drunknat i problemen. Känner att jag bara finns där för att utnyttjas och att jag endast finns när jag behövs.
Jag behöver verkligen komma bort från allt och alla. För just nu suger allt och jag mår bara illa över att tänka på det.
Vill bara reset:a mitt liv och fokusera på mig själv istället. Bara göra det jag ska göra och låta omgivningen anpassa sig till mig. Jag orkar bara inte mer!


Kommentarer
Ullis

Du kommer hitta en balans mellan att finnas där för andra men även för dig själv. Det du går igenom just nu är första steget. :)
Ingen kommer tacka dig för att du inte tar hand om dig själv, och bara du kan sätta gränserna för vad du tycker är rimligt.
Ta hand om dig själv först så kommer du ha du energi att ta hand om andra!

Svar: Jo, det är sant. Jag har tänkte igenom det här och kommer fr.o.m nu att bara prioritera de som förtjänar det, efter mig förståss. Jag måste bara lära mig att säga NEJ och sätta gränser som du säger. Det är så energislukande och sorgligt att folk passar på ta hela armen såfort man ger de ett lillfinger. Men det också rätt skönt att verkligheten och sanningen nu kommit fram.
The world ain't all sunshine and rainbows...

Tack för råden Ullis =). Hoppas allt är fint med dig och hundarna! /Kram
Mahdi

2013-03-15 @ 17:19:01
URL: http://ullisweb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0