2013-04-10

The countdown is finally over! San Diego, here I come!
Jag lyckades inte sova bra igår pga all tänkande och funderingar som man låg och försökte lösa i huvudet. Tänkte vafan är det jag ska ge mig in på? Flytta till ett helt annat land som ligger på andra sidan klotet och vara borta i ett helt år? Efter många om, så var svaret JA! Vad fan vill jag annars göra istället? Inget! Jag har alltid haft min blick uppe i himmelen sen jag varit liten och aldrig gett upp det hoppet. Så varför fega nu?
Det är pirrigt måste jag erkänna, men det klart att det ska vara det, annars är det ju ingen utmaning. Jag har bara svårt att smälta in allt nu för allt känns overkligt. Det var inte förens jag kramade om min familj och sa adjö som jag insåg hur mitt liv kommer vara det senaste året. Kommer sakna alla så mycket <3. Att säga adjö var inte alls kul =/.
Åkte till Kista centrum tidigt på morgonen för att handla 2 st vita kortärmade skjortor. Man var tvungen att ha på sig det, svarta byxor och svarta skor när man ska gå omkring i skolmiljön. Vi kommer få den riktiga pilot uniformen sen när vi börjar på måndag. Så under tiden får man bära det tillfälliga.

Sen var det bara att skynda sig hem och förbereda sig innan taxin anlände. Passade på att ställa av bilen samt frysa mitt mobilabonnemang innan jag åkte.

Kl 14:30 lyfter planet mot Island (Keflavik) och sedan blir det ett snabbt byte därifrån vidare mot Seattle där också ett till byte kommer ske mot min sista destination San Diego.

Rätt coolt att åka västerut, det känns som att man kommer ikapp tiden hela tiden. Solen hinner aldrig gå ner =P.

Rätt bra underhållning har vi på planet också. Jag var så glad när jag såg att de hade min favorit film bland filmvalen. Independence day =D. I skrivandes stund sitter jag i planet påväg mot Seattle och har 2 timmar kvar till ankomst. Har redan hunnit se 3 filmer, små pluggat metrologi och radiokommunikation, käkat 2 måltider och spanat in flygvärdinnor.

Klockan är nu 01:17 (Svensktid). Vet inte om jag ska testa sova lite eller dra igång en till film. Tror det lutar mer åt filmen =P. Såg att de hade bra urval på Tv-serier också… Mahdi likes ;-).

 

Edit: (04:45 svensktid):

Framme i Seattle nu... Security Check:en gick bra och nu väntar man bara in sista bytet mot San Diego. Har inte sovit något än och det är fortfarande ljust här. Att hitta till sin gate var lite av en labyrint variant på denna flygplats. Fick byta 3 tåg för att komma dit jag skulle. Det sköna var att man lämnade sitt bagage på ett ställe och sedan levererade de den dit man skulle, så man slapp släpa på de. Hittills är det inga förseningar och allt har flutit på som det ska. Nu längtar jag bara till sängen och den kommer kramas hårt kan jag säga ;-).

 
 
 
 

 

 



Kommentarer
Ullis

Aaah fan vad COOLT Mahdi, nu är du liksom där!?!?!? :D
Duktigt av dig att blogga också, jättekul att se din resa. Keep it up!! :D

2013-04-11 @ 12:21:11
URL: http://ullisweb.se
Marwa

Hihi. Du har tjatat på att jag ska läsa din blogg men nu känner jag mig nästan tvungen till att göra det för att hålla mig uppdaterad om dig älskade brosha. Du ska ej vara orolig. Du fixar det som allt annat . Glöm inte att unna dig där samtidigt som plugga så att du klarar dina prov och tentor. Vi saknar dig väldigt mkt redan <3 håller tummarna för propilot. Puss

Svar:
Mahdi

2013-04-11 @ 23:08:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0