2013-03-20

Tänkte avslöja lite saker som ni kanske inte kände till om mig. Lite kul att bjuda på sig ibland...

1. Jag älskar ost, eller för att vara mer specifik, jag ÄLSKAR ost.

2. Jag kollar på ett slumpat youtube klipp varje dag när jag fortfarande ligger i sängen och precis vaknat.

3. Jag har alltid kommit sent till jobbet. Mellan 10-30 min och det har bara blivit en vana. Man har hållt på så sen man började, för ca 4 år sen och det roliga är att chefen visste om det men sket i det sålänge jag gjorde bra ifrån mig.
"Jag har tagit för vana att komma till kontoret en timma senare än man förväntar sig. Därigenom är jag mycket mer utvilad och piggare till sinnes när jag kommer och jag slipper arbetsdagens första dystra timme. Min erfarenhet är att genom att jag kommer senare till arbetsplatsen får det arbete jag utför där en betydligt högre kvalitet." - Ignatius J Reilly
Ur "Dumskallarnas sammansvärjning" av John Kennedy Toole

4. Jag har aldrig varit förbannad/arg på någon/något. De flesta fallen mest besviken och sur, men aldrig arg. Det har hänt att jag hatat en person, men det har bara varit en tid.
Jag skrattar, ler, är nästan aldrig allvarlig så man kommer oftast inte till den nivå av illska och det räcker oftast att man bara skämtar bort det.

5. Jag har alltid varit laglydig och faktiskt aldrig utfört något brott. Inte ens när man var liten. Busat har man gjort, men inget som varit olagligt.

6. Jag älskar att resa och utforska världen. Helst varma länder, men på sistone har det varit norra Europa. Reser i snitt 4-5 ggr/år och samlar på kepsar från varje land/stad jag besökt. Japp, jag har en jävla hög med kepsar här hemma ;-).
 
7. Jag har pluggat nästan 16 år av mitt liv. Nej, jag är och aldrig varit någon smart snille. Har bara flytit med mängden, haft lite tur och klarat mig typ. Jag har bara haft turen att de man umgåtts med varit seriösa och plugghästar =P.
 
8. Jag har blivit huggen i ryggen av min bästa kompis. Nu menar jag inte huggen med kniv, eller det är säkert mildare än det han gjorde. Den idioten förrådde mig och var otrogen med min flickvänn. Aldrig har jag varit så sårad och besviken i mitt liv som efter denna händelse. Kommer inte gå in på detaljerna för de är bara sorgliga, men det tog hårt och det tog tid innan jag gav männskligheten en chans till.
 
9. Jag har alltid haft ett mål/dröm i mitt liv och aldrig tappat hoppet att uppnå det. Älskar att flyga!
 
10. Jag har aldrig läst en bok i mitt liv om man räknar bort läroböckerna. Tycker det är det tråkigaste som finns och jag ser hellre på filmerna =P. Jag läser såklart tidningar och artiklar, men böcker har aldrig varit min grej.
 
11. Jag hatar folk som ljuger. Lögn = Hej då...
 
12. Min svagpunkt hos tjejer är röttläppstift. (Borde egentligen inte avslöja det). Men det är så snyggt och jag bara smälter.
 
13. Jag har aldrig ångrat något i mitt liv, utan mest sett misstagen som en lärdom inför framtiden. Livet är för kort för att man ska hålla på titta bakåt och ångra saker man kunde gjort annorlunda. Jag är t.o.m glad att jag gjort de misstagen då, för det är det som har gjort mig till den jag är idag.
 
14. Jag har varit vegetarian i 3 år. Det är en lång historia... Jag tyckte bara att djuren också hade känslor... Ahh, it's a really long story...
 
15. Jag gillar lukten av smällare, lim och aceton.... Nej jag har inte sniffar/sniffat någon gång =P. Tycker bara om lukten..,
 
16. Jag har provat mushroom cocktail och rökt på en gång i mitt liv. Det var både intressant och kul att få uppleva det. Om jag fick förfrågan och chansen att göra det idag igen skulle jag tacka nej men endast pga min utbildning och framtid.
 
17. Det värsta och det jag är mest rädd för är att förlora en nära. Har tyvärr gjort det en gång (Min far) och det var det jobbigaste jag varit med om. Usch! Man kommer tyvärr få uppleva det många ggr i sitt liv, så man får helt enkelt bara acceptera det och gå vidare.
 
18. Jag har ketchup på de flesta maträtter jag äter. Tycker att den som uppfann den ska få nobelpriset 10 år i rad! Så jävla gott!
 
19. Jag är aldrig höjd/fart rädd. Kan åka Fritt fall, hoppa fallskärm / bungyjump och skatta under hela färden.
 
20. Hehe fick lite hjälp från mamma om en sista sak som många inte vet om mig... Hon nämnde att jag är lite av en ensamvarg. Trivs allra bäst i mitt egna sällskap och klarar av att vara på egen hand. Älskar förstås att umgås och vara med nära och kära, men är som bekvämast för mig själv. Jag är nog rolig att jag kan underhålla mig själv,

Sådär, nu vet ni mer om mig. Har inte berättat det här för många, så känn er speciella ;-).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0