2012-12-08

När rektorn sa att det skulle bli mycket plugg, så trodde jag inte honom. Men nu fick man ett litet smakprov på vad han mena. Det är stressigt även om det inte är så svåra ämnen. Mycket information som måste läsas och förstås på kort tid. Just nu är schemat satt så att man ska hinna läsa en hel mattebok på 1 vecka!
Jag förstår principen med det schemat. Det är ju såklart 100% heltidsplugg alltså 8 timmar per dag. Alltså seriöst, vem sitter med en mattebok i knäna 8 timmar varje dag. Man blir ju psyko efter 2 timmar.
Men men, bara bita ihop och köra på. Som tur så kan man det mesta redan, så man har kunnat bläddra egenom lite snabbt via de momenten man redan kan bra. Men det har tagit en del timmar att plugga resten och jag är stolt över att jag verkligen har suttit ner och tagit det här seriöst.
Prov har jag nu på Söndag. Känner att jag är redo iallafall, men vi får se hur det går.
Idag har syrran bjudit hem hela släkten till henne på lunch. Blir en fin family reunion då vi knappt träffas längre. Man får räkna med en del huvudvärk när man kommer hem... Jaaaa, jag har en stor släkt =P.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0