2012-12-01

Igår lade jag mig ~22.30 och vakna ~07.30 =D. Jag har lyckats vända på dygnet =D. Äntligen ;-). Fick sova endel för att lyckas med det. Det tar 24h för att lyckas göra det. Alltså inte att man sover 24h på raken utan att man delar upp det typ 4-5 timmar i taget tills man får sömnrytmen att bli vid 22.00. Så [Check] på den!
 
Hade lovat en nära vän att följa med på julmarknad, så det var att ha på sig lite varma kläder då handla med tjejer inte brukar ta 1 h direkt =P. Det började iallafall med att hitta en parkeringsplats i Gamlastan. Ja man hör hur det låter... OMÖJLIGT! Man höll på åka runt och leta i kanske 1 h men lyckades hitta en nära tillslut. Var kanske värt det då man fick se lite mysig julstämning på gatorna och butikerna. Mycket folk överallt och det är kul att se hur alla springer runt med mössor, halsdukar och stora varma jackor i olika stilar.
Att hitta en bankomat i Gamlastan är bara att glömma och när man väl hittar en till slut så är den stängd pga brist på kontanter. 
Man fick med sig lite saker hem iallafall. Super god Whiskeyost, brända mandlar samt havrebollar =D. Slutar alltid med att man bara handlar godsaker när man springer runt bland julstugorna. Vi höll på frysa ihjäl oss då det blåste en del och glöggen gjorde inte sitt jobb heller, så det blev en fika med paj och varmchoklad *betoning på choklad* med GRÄDDE.
Klockan började bli mycket och det var hemgång som gällde. Fick ligga i soffan och mysa framför en film med min ost <3.
 
Fick svar från CSN idag också, de godkände inte mitt skäl och jag vart inte beviljad studiemedel. Jag höll mig lugn den här gången så mobilen överlever. Det stod att jag kunde beviljas om jag studerade 100% i 2 veckor med min nya utbildning, men då behöver jag ett intyg från skolan. Så det var redan löst då jag kommer göra det =). Ingen CSN på 2 veckor, men det kan jag överleva med ;-).
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0