2013-02-01

0035! Ledig 5 härliga dagar nu =D. TJOOOHO!
Har bara varit trött de senaste dagarna och inte orkat med annat än jobbet. Går och lägger mig precis när jag kommer hem och vaknar 10 minuter innan jag ska jobba igen. Har dessutom sovit dåligt pga all liv hemma samt bankandet från renoveringarna som sker här i huset.
Så jag har verkligen sett fram emot denna ledighet och idag kan jag säga att jag passade på att få in alla sömn timmar jag missat.
Vaknade 19.00, hungrig och hade en liten tanke på vad (dagen?) väntade. Det jag mest hade sett fram emot idag är såklart gymmet och att jag äntligen får lite tid för mig själv.
Tog en snabb måltid medans gladiatorerna gick på tv. Bra tajming då det alltid får mig att bli mer sugen att dra gymma och med kort vila emellan var det dags för pumpandet =).
En kompis som bor i närheten ville hänga med den här gången. Inte helt fel med lite sällskap och någon som kan hjälpa till de sista repsen. Det blev bra och jag kände att man åstadkommit bra resultat. Vi båda behövde faktiskt någon att utbyta lite nya övningar med så vi vart rätt nöjda med insatsen.
Invigde mina nya sporthörlurar på löpbandet och jag kan säga att de där 20 minutrarna jag sprang kändes som 5 minuter. Helt otroligt vad rätt musik och tempo kan göra och hur mycket vi egentligen orkar med om vi lyckas glömma bort att utför något jobbigt.
Efter gymmet var det dags för några avsnitt av The vampire diaries och en ny serie som jag också börjat följa... Nämligen Arrow. Min gruppledare från jobbet rekomenderade den och efter att jag sett de första 2 avsnitterna så kan jag säga att den verkar vara bra. Ja, det finns snygga tjejer där med, men det är bara + på kanten ;-).

Imorgon ska jag träffa en god barndomsvän som jag inte sett sen 12 år tillbaka. Har haft kontakt via Facebook, men knappt pratat med varandra. Så jag ser verkligen fram emot att höra vad han har haft för sig de senaste åren. Vi ska även gymma tillsammans så det kommer bli en kul "dejt" =P.
 


Kommentarer
Ullis

jag började också kolla på "Arrow" men jag tyckte den kändes för... Bekant. Känns som man sett det förut, typ Batman?
Kan rekommendera "person of interest" om du söker serier att kika på. :)

Svar: Ja, jag märkte det lite också. Är det verkligen slut på fantasi där ute? Har inte hunnit kolla så många avsnitt ännu, men ska ge den en chans och se om de första avsnitten håller.
Person of interest säger du... hmmm, kollade på trailern precis och den verkar vara spännande. Får ta och köra en marathon sen på ledigheten. Tack för tipset ;-)
Mahdi

2013-02-02 @ 10:16:19
URL: http://ullisweb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0